Een jong team, dat echt goesting heeft om te werken

Lode De Bot

Lode: “Op dit moment werken we aan een digitaal transformatietraject bij een grootbank. Samen met mijn team breng ik er de noden van het management, de medewerkers en de klanten van de bank in kaart. We tekenen een roadmap uit, die de bank de komende jaren eenvoudig kan inzetten. Ik ben daarbij het centrale aanspreekpunt, zorg ervoor dat de juiste info op de juiste plek terechtkomt, en hou het budget, de timing en de scope onder controle. Voor technische vragen kan ik beroep doen op collega’s van andere units. Die brede en complementiare expertise van de verschillende teams is een unieke troef van Ordina.”

Voor strategische keuzes, die uiteraard nauw samenhangen met Lode’s operationele verantwoordelijkheden, kan hij rekenen op zijn Business Unit Manager. “We vullen elkaar mooi aan: ik sta administratief mijn mannetje, terwijl hij een meer commerciële mindset heeft. Ik kan ook steeds bij hem en bij mijn collega’s terecht met vragen: iedereen is heel behulpzaam en gemotiveerd. In de Clockwork unit werken veel jonge mensen, die echt goesting hebben om de meest diverse projecten aan te pakken. Zo’n enthousiaste bende aansturen is heel fijn.”

Lode De Bot, 30 en mountainbiker, is als projectmanager aan de slag bij Clockwork, het digital engagement bureau van Ordina. Clockwork helpt bedrijven met het uittekenen van een (digitale) strategie, legt zich toe op UX design, en ontwerpt marketing- en communicatiecampagnes. Lode's takenpakket verschilt van dat van een doorsnee projectmanager. Naast projectmatige taken, staat hij ook in voor de teamplanning, is hij betrokken bij werving en selectie, neemt hij deel aan intake- en vervolggesprekken met klanten, en zorgt hij voor het opmaken en nakijken van offertes.